onsdag 22. juni 2011

Avgangsutstillingen på Westerdals School of Communication

15 juni var det Utbrudd på skolen. Dette er et årlig arrangement der alle elevene viser sine arbeider. For egen del ble det min avgangsutstilling. Det må sies at det ble mye rivearbeid, planlegging og maling for å få denne utstillingen ferdig. Vi var ca. syv personer som laget utstillingen.

Med folie og effektbelysning kan en ellers så kjedelig vegg bli spennede. Her er det forresten glassbyggerstein til vanlig, så den hvite veggen ble bygget for anledningen.

Benedicte i klassen laget kort til alle som skulle stille ut eksamensmappene sine. Fargen og formen er fra den nye logoen til Eksponeringsdesign.

De av oss som hadde vært med å lage utstillingen fikk stille ut eksamensmappene. Hver hånd fikk en ting som symboliserer personen som har laget mappene. Jeg valgte en hoppestrikk, som symboliserer at jeg er fleksibel (og hopper når det gjelder)....

På gulvet stod det mange podier med standmodeller på. Jeg kom med ideèn om at hver enkelt modell trengte litt informasjon. Det ble derfor laget et kort med tekst på hver side som sa noe om hver enkelt modell. For å henge opp kortene synes jeg det passet med en saks. Vi er jo praktiske!

Siden Expo hadde fått ny logo gikk Cathrine i klassen og jeg i gang med å planlegge maximodell. Vi satt sammen kartong og festet på rosa folie. Etterpå kuttet vi kapa som er den hvite fronten. Linn og Mathilde sørget for sort kant, folie og montering. Herlig med godt samarbeid :o)

Slik så deler av utstillingen ut da vi var ferdige. På lerretet ble det vist et assortert utvalg av bilder fra vindusutstillinger, interiør og mapper.

Fra et annet prosjekt stod det en bar i interiøret. Vi valgte å gi den ny farge slik at den passet bedre inn. Vi synes det var viktig å ta med styling av dukker og litt glassdekor i kroken slik at vi kunne vise mer enn bare mapper og modeller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar