tirsdag 21. juni 2011

Fam Irvoll verdensutstilling på Paleet i Oslo

Fam Irvoll er en klesdesigner med særpreg. Hun er kjent for sine kakehårbøyler og klær med 3D detaljer. Hun designer klær for artister, jenter og barn. Jeg fikk i oppdrag å lage en verdensutstilling på Paleet under Ski WM 2011. Utstillingen skulle være et trekkplaster, så det første folk så var en vindusutstilling ut mot Karl Johans gate.
Jobben ble større en jeg ble forespeilet i utgangspunktet, men desto mer spennede. Jeg tok med meg mine gode klassevenninner; Mille og Benedicte for å utføre oppdraget. Vi hadde ansvar for budsjett, fremdriftsplen, innkjøp, idè, bygging og utforming.
Dette oppdraget for KLP eiendom og i dette tilfellet Paleet er jobben som så langt har gitt bredest erfaring innenfor vårt fagfelt.
Bildene er tatt av fotograf Jarle Tidemann som driver firmaet Side by Side AS.
Bilder av utstillingsvinduet ut mot Karl Johan kommer...

På dette bildet er veggene malt blå, søylene malt brune og takplatene skiftet ut. Før det så det ganske trist ut. Dette rommet skulle forvandles til Fam`s verden.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar