søndag 3. juli 2011

Sengekroken til prinsessen

En liten smakebit av det ferdige rommet. Skal henge opp litt bilder og lage en settekasse (om jeg ikke finner en gammel skuff med små rom lik én vi har på hytta).

Speil, bokstaver og himmel var viktig å få på prinsessens rom.
I fotenden har jeg også begynt på en bildevegg. Her blir det også en settekasse til små minner.

Hentet ned mitt gamle nattbord fra loftet. Skal ordne skinnremmer med skruer for å lage håndtak både på døren og skuffen.
Den lille tavlen fikk vi av en dame som drev gjestehus i Sveits. Det er en original skoletavle og platen er av glass.

Små saker i enden på skrivebordet. Store jenter liker pynteting.

7 kommentarer:

  1. For et fantastisk nydelig rom. Kjenner jeg ble skikkelig inspirert her jeg sitter :)

    SvarSlett
  2. Det var hygelig å høre at det inspirerer. Enkelt var det også, så da er det vel bare å forvandle ;o)

    SvarSlett
  3. Hei. For et nydelig rom! Jeg lurer på hvordan du har festet gardinene i taket? :)
    Karoline

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så koselig at du synes det :)

    Mye har skjedd siden den gang siden hun nå er 13år, så jeg legger ut litt bilder om kort tid.
    Pulten er byttet ut med et sminkebord jeg holder på å pusse opp.
    Gardinene har jeg festet i taket med en gardinstang fra IKEA. Den er hvit og kommer i ulike lengder. Festet rett og slett veggstykkene i taket i stedet, for stangen skrus fast i festene i stedet for den vanlige bøylen der stangen ligger oppi.

    Var dette svaret greit? Jeg legger gjerne ut et bilde av det om du ønsker, evt. sender til deg på mail :)

    SvarSlett
  6. Hei. Ja det var det jeg tenkte, blir nok finest med gardinstang:) Har ei lita på 5 mnd. som jeg tenkte å begynne å innrede rommet til. Likte den rolige dusige stilen på rommet du har innredet:) Vil ikke ha så mye ""knallrosa-stæsj" :p
    Tar gjerne imot bilde, karoline_lien@msn.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen Karoline :)

      Da sender jeg deg noen bilder, så får du ha lykke til med oppussingen. Skriver opp fargekoden også jeg om det er av interesse. Enig med deg at det noen ganger kan bli "for rosa".

      Ønsker deg en strålende dag :)

      Slett