tirsdag 13. desember 2011

I dag maler jeg med tavlemaling på ytterdøren!

Selv i julerushet der det er mye som skal fikses velger jeg å ta meg tid til å rulle over utgangsdøren med tavlemaling. Den har en "ramme" som gjør at tavle-delen blir ett felt i midten. Døren er fra 82/83 og har allerede blitt malt endel ganger.
Selvfølgelig er drømmen en ny dør som er lett å åpne/lukke, men enn så lenge blir den fikset på.

Tidligere fantes det en maling som heter Fenom. Den kunne blandes til ønsket farge på lik linje med andre farger. Jeg har noen lamper og èn lysekrone på hytta som min mamma en gang forvandlet fra gull/messing til mørkeblå.

Helst skulle jeg ønske èn annen farge på døren så den ikke blir så hard, men tror det kan bli kult jeg. Valget hadde i så fall falt på sementgrå. Vi pusset opp gangen for litt over seks år siden, så bare litt forandring gjør mye :o)

Denne døren fra Dooria har jeg hatt lyst på lenge. Vi trenger også sideglass.

Døren er helt enkel, men med ett felt i midten. Det er den delen som skal få tavlemaling, så jeg kan skrive noen hyggelige ord som er koselig å lese på vei ut døren :o)

Velger å pusse litt på det feltet jeg skal male siden døren har så mange lag maling.

Jeg velger å bruke et Mini rullesystem for glatte flater. Da går jobben raskt og det blir ett jevnt resultat sammenlignet med pensel som kan gi striper.

Tavlemalingen kjøpte jeg på Jernia. Finnes sikkert flere typer, men har ingen erfaring med denne type maling fra før av. To strøk og to dagers venting, så er den klar. Ett alternativ er jo også å bruke magnetmaling, men på ytterdøren passer det dårlig å henge ting som man sikkert bare river ned på vei ut.




Ferdig resultat kommer i neste innlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar