mandag 16. april 2012

Hagemessen 2012

I dag tok jeg turen til Hagemessen på Lillestrøm sammen med min mor. Hun har tidligere drevet blomsterbutikk og er veldig flink i hagen. Vi trives godt i hverandres selskap på messer, for vi ser de samme tingene.
Noe av det første vi så var en pergola med sitteplasser til inspirasjon. Den var laget av Hvam VGS. som utdanner seg til å bli anleggsgartnere. Utrolig flinke var de og de stakk av med førstepremien for beste elevhage. Kunne tenkt meg å fjerne dukkehuset vi har i hagen og erstatte det med en slik sitteplass. Er allerede i gang med tegningene og jeg tenker både levegg, sitteplasser og utepeis.
Denne elevhagen er laget av Ørsta VGS. Også fin med sittekrok, peis, foss og utekjøkken. Utekjøkken er noe jeg lenge har ønsket meg, både hjemme og på hytta.
Et firma fra Mysen som heter Maskin og Utemiljø AS hadde laget dette til inspirasjon. De gjør hele jobben, fra tegning til ferdig produkt. Skal ikke legge skjul på at dette hadde vært noe for meg. Min rekord i hagen på èn dag er 11 timer. Til slutt var det så mørkt at jeg var tvungen til å avslutte.







Jeg stakk innom standen til Garden Girl og prøvde denne kjekke hage snekkerbuksen. Gleder meg til ny sesong i hagen med denne på.

På en stand hadde de bygget en søt liten hytte, så jeg måtte ta et bilde av interiøret.
Jeg pratet med en veldig hyggelig dame fra Arctic Spas som demonstrerte boblebad med motorisert tak. Dette er noe jeg virkelig drømmer om. Veldig deilig og utrolig hyggelig å invitere venner på.
På messen hadde jeg tenkt til å få med meg foredraget om bilder i hagen, for jeg er utrolig glad i å ta bilder og da ofte av blomster og annet. Dessverre var dette foredraget på lørdag og ikke i dag. Det ble arrangert fotokonkurranse. Hadde jeg visst det hadde jeg sendt inn disse bildene.
Et annet som hadde vært aktuelt var foredraget om norske hager. Det er laget en egen bok om hvordan stelle i hagen gjennom hele året der du bor. Klima har jo utrolig mye å si og her er det tips til hele kalenderåret. Får sjekke i bokhandelen etter denne boken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar