torsdag 22. mai 2014

Sommer i stuen

Ny sesong betyr litt endringer inne (og ute). Utskiftning av puter i sofaen og noen gjenstander forvandler stuen hver gang (egentlig burde jeg jo ta før og-etter bilde slik jeg pleier når jeg lager ting). 
Her er en liten smakebit på hvordan jeg har fikset det denne runden. Drømmen om båthus har nok vært inspirasjonen og i fjor laget jeg lyktene under med hamptråd, skjell og sand. Det var bare starten....

Sommer 2013 prosjekt. Borret hull i skjell jeg hadde plukket på Vega.  Tredde de på hamptråd fra Panduro og avsluttet med å lage en båtmannsknop i enden for siste finish. Beach skiltet fant jeg på Kid, lysfat fra Nille og kulen tror jeg kommer fra Home & Cottage
Telysholdere og stein fra Åhlens, Durance lys fåes mange steder og brettet er fra Kremmerhuset
Tror jeg kjøpte både lysestakene og glassbollen med lokk på Åhlens. Bjellen er fra Lene Bjerre
Den blå vasen/bollen som jeg har lys i er fra Broste og de hvite skålene er lokal kunst fra Stord
Fire nye puter og pledd. Fra venstre: Kremmerhuset, Princess, Home & Cottage x2 og pledd
Sammen med telysholderene jeg laget i fjor falt jeg for denne puten. Fargen er varm og teksten perfekt. Over mormor sin gamle Gripsholm stol la jeg et stort møbelstoff. Har ikke bestemt meg ennå for om det blir liggende slik eller om jeg skal ta alt rundt putene slik at det ser ut som nytt trekk. En vakker dag skal de to stolene bli malt og få nye puter

Ville gjerne vise hvordan det ble med levende lys også. Sjenken er fra Skeidar

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar