søndag 14. august 2011

Bryllupsfeber

Etter mye bryllupsprat i det siste (min bror og svigerinne skal gifte seg 5.mai neste år) har jeg igjen vært innom inspirasjonsmappen min og tittet på bilder fra Boutwell Studio. Jeg rett og slett elsker bildene hennes. Nydelige detaljer og fantastisk lyssetting. Det blir kanskje bryllupsmesse på Grand Hotel 4.september, så da blir det ennå mer inspirasjon. Husker selv jeg var der i forkant av mitt eget bryllup.

Siden dette er bilder fra ulike bryllup blir stilen litt ulik, men det er så mye fint å velge i. I disse tilfellene har det vært dyktige folk bak arrangementet. Slike ting elsker jeg å holde på med; organisere, planlegge og dekorere. Alt for å se hvor glade folk blir!

Liker at temaet har noen farger som går igjen, da blir helheten delikat. Det er også viktig at fargene velges basert på hvem brudeparret er. Noen er jo fargerike og glade mens noen er konservative.

Borddekorasjonene gjør mye med hele inntrykket. I Norge har vi mye å lære fra utlandet (spesielt USA) hva gjelder borddekorasjoner og i mange tilfeller hva de legger i selve gjennomføringen av festen.

Meg og rislamper til fest....

Fantastiske farger og nok en gang rislamper. Dette kan dekke et stygt/kjedelig tak eller det kan dempe det for å få en mer intim følelse. I tillegg er bruk av mengder bra.

Utrolig kult med Photo Booth. Blir spesielt gøy å se på i etterkant om gjestene byr på seg selv slik som her.

Fantastisk setting. Man finner jo ikke dette i Norge, men noen velger jo å gifte seg i utlandet. Evt. er det mulig å simulere eller lage noe tilsvarende om man er interessert i å betale for det.

Å ha bryllupsfesten eller en annen fest for den saks skyld i telt gir en helt egen følelse. Og slik som her er det fullt mulig å gjennomføre stil og stemning

Stilig bilde av bruden rett før vielsen. Bildene fra dagen er utrolig verdifulle. Om jeg skulle giftet meg i dag hadde jeg absolutt ha tenkt på fotograf gjennom hele dagen.

Det er mange måter å ta bilder av ringene på for det er jo en detalj man absolutt burde forevige.

Ett av mine favorittbilder. Måten disse ringene er vist frem på er utrolig originalt. De gamle koffertene betyr mye for hele stylingen, men det kan jo også være at de skal benyttes til bryllupsreisen

Denne buketten er noe helt annet enn hva jeg har sett tidligere og da tenker jeg mest på fargene

Kjolen er også noe som bør bli fotografert. Så vakker og ubrukt!

Det skal absolutt ikke være lett å velge bukett. Buketten skal jo tradisjons tro bestilles av brudgommen, men han skal jo ikke vite noe om kjolen, så det blir en utfordring. Uansett bør buketten reflekterer bruden og kjolen som selvfølgelig er den perfekte til henne.

Dette bildet ble kåret til årets brudebilde (tror det var i 2009). Et tips er å skrive ned alle tanker og ideèr til fotograferingen slik at man får frem personligheten til begge to. Det er lett å bli låst fast i de tradisjonelle oppstillingene.

Nydelige sko og nok en original måte å få med både ringer og sko på.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar