lørdag 13. august 2011

Vår hyttedrøm

Vår hytte har masse potensiale og har en fantastisk plassering. Vi ligger innerst i en veistubb med to andre hytter. Vi har seks mål tomt og sjøutsikt. 15.min. til Hurdal skisenter som er østlandets største, fantastiske skiløyper, Hurdalsjøen med badeplasser og båtmulighet (noe vi absolutt vurderer å anskaffe), for ikke å snakke om kort reisevei (75min. hjemmenifra).

Utsikt fra kjøkkendøren

Fra èn skitur rett ved hytta

Mulighet for tur til Fjellsjøkampen hele året

Sommerminner

I år var vi med på to kalvefødsler. I påsken var siste fødte lam 1 time gammelt

Vår fantastiske badestrand

På tomta har vi masse bær, blandt annet markjordbær, villbringebær og blåbær
















Så var det drømmen om å bygge ut hytta da....

Vi har flere ganger snakket om å bygge ut på hytta, evt. med anneks eller endringer på eksisterende hytte. I ferien tegnet jeg en løsning. Etterpå la jeg inn alt i ArchiCAD og dette ble resultatet. Nå venter jeg spent på svar fra arkitekten om det er mulig å få til, samt kostnader forbundet med det.

Den nye delen vil ha samme størrelse som eksisterende bygg. Den nye delen inneholder bad, soverom og vinterhage. Jeg ønsker vinterhage for å fa fullt utbytte av sjøutsikten. I tillegg er det jo deilig å ha det lunt og allikevel føle at vi er ute.

I den eksisterende delen er tanken å splitte opp jentene sitt rom slik at det blir badstu der. Eksisterende bad utvides og blir kun toalett med vask for å få mer plass i gangen.
Ellers blir jo stuen betraktelig større når spisestuen flyttes til vinterhagen og vårt rom blir det nye kjøkkenet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar