tirsdag 24. april 2012

Kjellerprosjekt for kunde

Jeg har fått et oppdrag for en gårdeier som har et tomt kjellerlokale i en av bygårdene sine. Dette rommet skal benyttes av leietakere, så nå er jobben min å lage det til en sosial arena med hyggelig atmosfære. Skal stikke innom og ta noen nye bilder slik at jeg har noe før jeg begynner forvandlingen. Hadde tatt bilder med mobilen, men mistet de. Lærepenge til neste gang; fortsett å ha med kamera slik jeg gjorde da jeg studerte. Lokalet ser i dag ut som nekrologen på Rikshospitalet, så det er litt av hvert som må gjøres der for å lage en hyggelig ramme.

Jeg skal sette sammen en material og farge collage + arbeidstegninger, så er det bare for snekkeren og maleren og sette i gang. Jeg liker jo praktisk arbeid, men i dette tilfellet er det løsning til forandring som er oppdraget.
Jeg har tegnet benker langs to av veggene som snekkeren skal få arbeidstegninger på. Liker å tegne slikt i isometrisk perspektiv, for da kan jeg sette alle målene på èn og samme tegning, samt at det er lettere å se helheten. Benkene skal ha skummadrasser som skal trekkes med stoff og masse puter i ulike farger. I tillegg skal det henges opp store bilder og settes inn et biljardbord.
Gulvet er i betong og veggene har hvite fliser, så jeg skal finne rette gråfarge til dette.
Armaturene er fra Louis Poulsen og heter Oslo Micro tak. Det er kunden i samarbeid med leverandør som har valgt armaturene. Det jeg nå må finne ut av er om kunden har tenkt på lyssetting av bildene.
Det er også laget en bardisk der, så det blir mye bilder både før og underveis, for ikke å snakke om sluttresultatet.

Tok bilde av stoffene jeg hentet på Stoff og Stil i dag.
Litt vanskelig å gjengi fargen helt, men bilder av det ferdige rommet gir forhåpentligvis et bra inntrykk.
Nederste stoffet er det som skal være på madrassene og de "stående" i ulike farger er til putene.
Disse fargene vil også gå igjen i bildene på veggene. Bildene er hentet fra bloggen til gårdeier som reiser verden rundt for å fotografere broer. Broer.no




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar