lørdag 31. mai 2014

Orange er min farge og jeg håper fler ser hvor varm og energigivende den er

Orange fåes i mange nyanser og du kan jo selv velge om fargen skal benyttes i et element eller i et helt rom. Så lenge fargen kommer i mange nyanser er det mulig for alle å finne en variant de liker tenker jeg. Fargen fungerer som appetittvekker og passer godt på kjøkkenet. 
I tillegg er fargen varm og i fargepsykologi står den for energi. 

Da jeg søkte på "The Color Orange" fikk jeg opp blandt annet denne oversikten:

Peach: Peach encourages great communication and conversation. It inspires good manners and puts people at ease. It has all the attributes of orange but in a much softer, gentler and more cautious form.
Golden Orange: This version of orange encourages vitality and self-control.
Amber: Amber helps to inspire greater confidence and better self esteem. It can promote a degree of arrogance.
Burnt Orange: This color emits a negative vibration indicating pride, tension and aggressive self-assertion.
Dark Orange: Dark orange indicates over-confidence and over-ambition. It tries too hard to prove its worth and to boost its self-esteem, but when it fails, which is often, it develops a chip on its shoulder. It is the color of the opportunist, taking selfish advantage of every situation.


Fresh as a citrus skriver også Homedit om

Ashley Ann er fotograf og har laget et røft gutterom med orange detaljer
 
Farge fra Nordsjø















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar