torsdag 12. januar 2012

Oppussing på Puls Fitness Langhus

Jeg ble forespurt om jeg kunne freshe opp litt på Puls Fitness Langhus. Det har blitt veldig fint der, men de manglet den siste finishen. Jeg har hovedsaklig tatt kontoret som største jobb, men også handlet inn og ordnet litt på den nye barnepassen.
Jeg skal også ordne skilting, bilder og annen dekor på veggene. Bilde av resten kommer snart. Det jeg har gjort til nå med planlegging, innkjøp, fiksing på barnepassen, bygging og finish har tatt åtte dager. Regner med ca. fem dager til det som står igjen andre steder på Puls Fitness.
Enn så lenge har jeg noen bilder fra kontoret. Litt synd at jeg ikke har noen Før-bilder, for rommet var kontor/møterom/kantine/lager....

Det jeg har av bilder er et tomt rom med kald gråfarge.


Her er det mulig å se litt av det som venter. Spennende!

Ivar som er investor på Puls Fitness er en skikkelig handyman. Han kom for å hjelpe meg med kutting og oppheng av bordplatene, fikse mer lys og legge parkett med nye lister. Veldig takknemlig for det.

Ingen skal kunne si at jeg ikke kan gjøre ulike oppgaver. Jeg elsker å jobbe praktisk, så dette oppdraget har vært topp.

Ekstra fornøyd ble jeg med ideen til kampanjevegg som fikk orange bakvegg (Puls sin farge) og MDF plater malt med tavlemaling som står litt ut fra veggen.

Det var tidligere èn liten pult på ca. 1 meter. Nå har de fått to arbeidsplasser med henholdsvis 2 meter og 2,10. Det er god plass til to personer på hvert bord om nødvendig.
Ville helst unngå at man sitter med ryggen til veggen, men dette var beste utnyttelse av plassen. Jeg kjøpte benkeplater på IKEA som er kuttet til.

Arbeidsplass 1

Arbeidsplass 2












Siste del blir å male overgangen på gulvlistene siden vi måtte rive de jeg hadde malt for å få på ny parkett. Oppheng av fler rammer der bildene skal ha noe med sport å gjøre og ha orange farge på seg, oppslagstavler, skuffedel under hver pult, bokhylle til permer, infotavle og nye stoler (har sjekket med Kinnarps om de kan skaffe to stoler med orange trekk, det fantes nemlig tidligere).

BYGGINFO PÅ PROSJEKTET
Vegger og tak: Lady 10 - Farge: S0502-Y

Dør og karm: Baronesse Edel 45 - Farge: S0502-Y

Sikringsskap: Bengalack 90 - Farge: S0502-Y

Bakvegg i orange: S1080-Y70R

Tavlemaling: Denne finnes nå bare i sort. Tidligere kunne man kjøpe et produkt som heter Fenom, men det er ikke å få lenger. Den kunne blandes til ønsket farge.

Beis til arbeidsbordene: Tyrilin interiørbeis - Farge: Skigard.
Etterbehandlet med olje beregnet på kjøkkenbenk. Denne penslet jeg ut i et tynt, jevnt lag. Pusset lett etterpå siden hårene i treverket reiser seg når man oljer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar